Με
την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η διαδικασία της συμπλήρωσης του
Μηχανογραφικού Δελτίου αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την εισαγωγή στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προκειμένου οι υποψήφιοι/ες να κάνουν τις καλύτερες
δυνατές ακαδημαϊκές επιλογές τους, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής
Μακεδονίας Θράκης και η αναπληρώτρια περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Α.Μ.Θ
κα Μαριγούλα Κοσμίδου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας
Θράκης και ειδικότερα τον Τομέα Παιδείας,
Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς Π.Α.Μ.Θ, με υπεύθυνο τον κ. Στυλιανό
Κατσογριδάκη, διοργανώνουν διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) με θέμα «Οδηγίες
Συμπλήρωσης Μηχανογραφικού Δελτίου
2025».
Λεπτομέρειες
Webinar:
Ημερομηνία: Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2025
Ώρα:19:30
Πλατφόρμα: Το webinar θα διεξαχθεί
μέσω της πλατφόρμας webex
·Στρατηγικές
συμπλήρωσης: Πώς να ιεραρχήσετε τις επιλογές σας με βάση τα ενδιαφέροντα, τις
κλίσεις, τις προοπτικές σπουδών και επαγγελματικής αποκατάστασης
·Παρουσίαση
συμπλήρωσης των Μηχανογραφικών Δελτίων 2025,ΓΕΛ, ΕΠΑΛ -Μηχανογραφικό Κύπρου
·Αλλαγές
στο Μηχανογραφικό 2025
·Παράλληλο
Μηχανογραφικό για τις Δημόσιες ΣΑΕΚ
·Πληροφορίες
για τις αντιστοιχίες των τμημάτων και
τις μετεγγραφές
Ο νέος ΚΟΚ δεν εστιάζει μόνο στην τιμωρία, αλλά και στην πρόληψη. Για πρώτη φορά καθιερώνονται αυστηρότερες ποινές σε υποτροπές, δηλαδή σε επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Παράλληλα, αξιοποιείται η τεχνολογία για αποτελεσματικότερους ελέγχους:
● Κάμερες σε λεωφορειολωρίδες για αυτόματα πρόστιμα
● Ηλεκτρονική ειδοποίηση παραβάσεων
● Αυτόματη διασταύρωση στοιχείων με το ΣΕΣΟ
● Ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος
● Ηλεκτρονικός φάκελος οδηγού
Έλεγχοι σε πόλεις και νησιά
Από 12 έως 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν πάνω από 16.000 έλεγχοι στην Αττική, με 1.600 παραβάσεις. Οι βασικοί έλεγχοι αφορούσαν:
Ποια είναι τα πρόστιμα και οι κυρώσεις για τις συχνότερες οδηγικές παραβάσεις;
Πλέον, με τον νέο ΚΟΚ, βλέπουμε κλιμακωτές αυξήσεις στις ποινές σε περίπτωση υποτροπής:
Χρήση κινητού κατά την οδήγηση
Αν βρεθεί οδηγός να χρησιμοποιεί το κινητό του κατά την οδήγηση, χωρίς να προκαλέσει κάποιο ατύχημα, τότε θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 350€ και θα του αφαιρεθεί η άδεια για 30 ημέρες.
Στην 1η υποτροπή το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000€ και η άδεια αφαιρείται για 180 ημέρες, ενώ στην 2η υποτροπή το πρόστιμο φράνει τα 2.000€ και η άδεια αφαιρείται για 1 ολόκληρο έτος.
Αν όμως ο οδηγός προκαλέσει ατύχημα κατά τη χρήση κινητού τότε το πρόστιμο είναι πολύ αυξημένο στις 4.000€ και η άδεια αφαιρείται για 8 έτη.
Μη χρήση ζώνης ή κράνους
Αν ο οδηγός βρεθεί χωρίς ζώνη ή κράνος το πρόστιμο είναι 350€ και 30 ημέρες αφαίρεση άδειας. Αν στο όχημα υπάρχει ανήλικο, τότε την ευθύνη την έχει ο οδηγός.
⚠️Προσοχή: Το πρόστιμο ισχύει και για τους συνεπιβάτες.
Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο είναι 2.000€ και η άδεια αφαιρείται για 1 έτος.
Υπερβολική ταχύτητα
Αν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας κατά πάνω από 50 km/h, θα του επιβληθεί πρόστιμο 700€ και θα του αφαιρεθεί η άδεια για 60 ημέρες.
Στην 1η υποτροπή, το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000€ και η άδεια αφαιρείται για 180 ημέρες. Στη 2η υποτροπή, το πρόστιμο φτάνει τα 2.000€ και η αφαίρεση άδειας φτάνει το 1 έτος.
Αν ο οδηγός κινηθεί με ταχύτητα πάνω από 200 km/h ή συμμετέχει σε παράνομους αγώνες (κόντρες), το πρόστιμο είναι 2.000€ και η άδεια αφαιρείται για 1 έτος.
Η 1η υποτροπή επιφέρει 4.000€ πρόστιμο και 2 χρόνια αφαίρεση, ενώ η 2η φτάνει στα 8.000€ και 4 χρόνια χωρίς δίπλωμα.
Παραβίαση φαναριών & STOP
Αν ο οδηγός παραβιάσει κόκκινο φανάρι, τότε το πρόστιμο είναι 700€ και η άδεια αφαιρείται για 60 ημέρες.
Αν αγνοήσει σήμανση STOP χωρίς να προκληθεί ατύχημα, το πρόστιμο είναι 350€ και η άδεια αφαιρείται για 30 ημέρες.
Σε περίπτωση που από την παράβαση του STOP προκληθεί τροχαίο ατύχημα, το πρόστιμο αυξάνεται στα 700€ και η άδεια αφαιρείται για 60 ημέρες.
Σε υποτροπή, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει τα 4.000€ και η αφαίρεση άδειας έως και 8 χρόνια.
Παράνομη στάθμευση
Αν το όχημα είναι σταθμευμένο σε σημείο που εμποδίζει τη διέλευση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το πρόστιμο είναι 350€ και αφαιρείται η άδεια για 70 ημέρες.
Ταξί σε Λεωφορειολωρίδες
Αν ένα ταξί κινείται παράνομα σε λεωφορειολωρίδα, επιβάλλεται πρόστιμο 150€, εκτός εάν:
● μεταφέρει ΑΜΕΑ,
● πραγματοποιεί επιβίβαση/αποβίβαση, ή
● κινείται νυχτερινές ώρες.
Στάθμευση σε Θέση ΑΜΕΑ
Αν ένα όχημα σταθμεύσει σε θέση ΑΜΕΑ χωρίς δικαίωμα, το πρόστιμο είναι 150€, προβλέπεται άμεση απομάκρυνση του οχήματος και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.
Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο φτάνει τα 2.000€ και η άδεια αφαιρείται για 1 έτος.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, λόγω του αυξημένου αριθμού ενάρξεων πυρκαγιών που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα σε διάφορες περιοχές της επικράτειάς της, απευθύνει ισχυρή σύσταση προς όλους τους πολίτες για αυξημένη προσοχή και αυστηρή τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων πρόληψης κατά των πυρκαγιών.
Υπενθυμίζεται ότι βρισκόμαστε εντός της αντιπυρικής περιόδου, κατά την οποία απαγορεύεται ρητά η καύση αγροτικών εκτάσεων, ενώ οποιαδήποτε αμέλεια μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικές συνέπειες για το φυσικό περιβάλλον, την ανθρώπινη ζωή και την περιουσία.
Η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες:
·Να αποφεύγουν οποιαδήποτε ενέργεια στην ύπαιθρο που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά από αμέλεια, όπως:
oΚαύση ξερών χόρτων, κλαδιών και υπολειμμάτων καθαρισμού - Χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες (π.χ. δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης).
oΧρήση υπαίθριων ψησταριών ή φωτιάς για μαγείρεμα.
oΚάπνισμα μελισσών χωρίς τις προβλεπόμενες προφυλάξεις.
oΡίψη αναμμένων τσιγάρων ή άλλων εύφλεκτων υλικών.
·Να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις της Πολιτικής Προστασίας και να συμμορφώνονται με τις οδηγίες των αρμόδιων Αρχών.
·Σε περίπτωση που αντιληφθούν καπνό ή πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν άμεσα την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199ή στο 112, δίνοντας όσο το δυνατόν πιο σαφείς πληροφορίες για την τοποθεσία και την έκταση του συμβάντος.
Η πρόληψη των δασικών πυρκαγιών είναι υπόθεση όλων μας. Η υπεύθυνη στάση και η άμεση αντίδραση μπορούν να αποτρέψουν μια καταστροφή.
«Έχουμε τον πρώτο δορυφόρομε ελληνική σημαία στο διάστημα». Έχει βάρος 7 κιλών και απελευθερώθηκε σε τροχιά σε υψόμετρο 510 χλμ.
Εκτοξεύθηκε στις 23:30 το βράδυ της Δευτέρας (τοπική ώρα Ελλάδας) ο «DUTHSat-2», ο πρώτος ελληνικός δορυφόροςCubeSat στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA).
Ειδικότερα, η εκτόξευση έγινε από τη βάση Βάντενμπεργκ των ΗΠΑ με πύραυλο Falcon-9 στο πλαίσιο της αποστολής Transporter-14 της SpaceX.
Ο δορυφόρος DUTHSat-2 σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από επιστημονική ομάδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες. «Η ανάπτυξη τέτοιου είδους έργων στο πλαίσιο της πανεπιστημιακής κοινότητας ενισχύει την εξωστρέφεια των ιδρυμάτων, δημιουργεί ευκαιρίες για τους νέους επιστήμονες και συμβάλλει ουσιαστικά στη σύνδεση της έρευνας με τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας», αναφέρει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε ανακοίνωσή του.
O DUTHSAT-2 που έχει βάρος 7 κιλών, ταξίδεψε για περίπου μία ώρα με τον πύραυλο Falcon-9 μαζί με άλλους δορυφόρους και απελευθερώθηκε σε τροχιά σε υψόμετρο 510 χλμ από την επιφάνεια της θάλασσας. Στη συνέχεια, ακολουθεί διεξοδική διαδικασία τοποθέτησης σε τροχιά και έναρξης επιχειρησιακής λειτουργίας.
Εντός τουλάχιστον 6 μηνών από την επιτυχή επικοινωνία με τον δορυφόρο και έναρξη της λειτουργίας του, ο DUTHSat-2 θα πραγματοποιήσει επιβεβαίωση σε τροχιά νέων πειραματικών διατάξεων παρατήρησης Γης (οπτικές κάμερες) και ασφαλούς συνδεσιμότητας (τηλεπικοινωνιακά συστήματα).
Η αποστολή του ελληνικού δορυφόρου
Στόχος αυτού του έργου είναι η ενίσχυση των δυνατοτήτων της χώρας στον τομέα της παρατήρησης Γης και της ασφαλούς διαστημικής επικοινωνίας.
Ειδικότερα, το DUTHSat-2 θα παρέχει εικόνες και μετρήσεις, που θα χρησιμοποιηθούν για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την υγρασία του εδάφους, καθώς και για τη ρύπανση της θάλασσας. Επιπλέον, οι συχνότητες φασματικής καταγραφής και η ανάλυση της κάμερας έχουν επιλεγεί με τρόπο ώστε να μπορούν να εντοπιστούν τόσο διαρροές πετρελαίου όσο και ρύπανση από απόρριψη υδάτων έρματος πλοίων. Παράλληλα, θα εκτελεστεί επίδειξη εν πτήσει μιας νέας βασικής μονάδας τηλεμετρίας και κατάστασης λειτουργίας. Το Essential TeleMetry and housekeeping (ETM) αποτελεί τη διαστημική εκδοχή του «μαύρου κουτιού», επιτρέποντας στους χειριστές να έχουν εικόνα για την κατάσταση του δορυφόρου σε περίπτωση αστοχίας των κύριων υποσυστημάτων.
Η αποστολή εντάσσεται σε μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για την αξιοποίηση των διαστημικών τεχνολογιών στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, την παρακολούθηση του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας.
«Η επιτυχής υλοποίηση της αποστολής DUTHSat-2 σηματοδοτεί την έναρξη μιας σειράς ελληνικών αποστολών μικροδορυφόρων, οι οποίες θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, ενισχύοντας περαιτέρω τις επιχειρησιακές και τεχνολογικές δυνατότητες της χώρας. Εντός του Νοεμβρίου θα εκτοξευθούν ακόμα δύο cubesats από κοινοπραξίες ελληνικών εταιρειών», αναφέρει επίσης το υπουργείο στην ανακοίνωσή του.
«Το Εθνικό Πρόγραμμα Μικροδορυφόρων, που υλοποιείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αποτελεί στρατηγική επένδυση στην καινοτομία, την κυριαρχία, την ανθεκτικότητα και την τεχνολογική αυτοτέλεια της χώρας.
Ενσωματώνει το ανθρώπινο επιστημονικό δυναμικό, τα ελληνικά πανεπιστήμια, την εγχώρια βιομηχανία και εδραιώνει τη θέση της Ελλάδας ως ενεργού μέλους της ευρωπαϊκής διαστημικής πολιτικής», συμπληρώνει το υπουργείο.
Παπαστεργίου: Έχουμε τον πρώτο δορυφόρο ελληνικής «σημαίας» στο διάστημα
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε: «Έχουμε τον πρώτο δορυφόρο ελληνικής «σημαίας» στο διάστημα στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων, καθώς πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η πρώτη εκτόξευση για το πιο ερευνητικό και με σκοπούς επίδειξης τεχνολογίας πρόγραμμα CubeSat. Ο κυβοδορυφόρος DUTHSat-2 είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι μπορεί να επιτευχθεί όταν η ελληνική επιστημονική κοινότητα συνεργάζεται αποτελεσματικά με τη βιομηχανία. Με επικεφαλής το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και την υποστήριξη της ESA, το έργο αυτό αναδεικνύει πως η Ελλάδα διαθέτει ταλέντο, τεχνογνωσία και δυναμική στον διαστημικό τομέα. Θέλω να συγχαρώ όλους όσοι εργάστηκαν. Πρόκειται μόνο για την αρχή της ελληνικής παρουσίας στο διάστημα. Το Εθνικό Πρόγραμμα Μικροδορυφόρων ενισχύει τις δυνατότητες της χώρας μας σε κρίσιμους τομείς όπως η πολιτική προστασία, η περιβαλλοντική παρακολούθηση και η ασφαλής επικοινωνία. Πέρα από το γεγονός ότι διευρύνουμε τις δυνατότητές μας σε πολλά πεδία με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούμε επίσης ένα εγχώριο διαστημικό οικοσύστημα, διασυνδέοντας επιστήμονες, ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια και ελληνικές εταιρίες με τις διεθνείς εξελίξεις στην τεχνολογία και την καινοτομία».